Όποιος Blogger τολμήσει, λέει, να γράψει ένα σχόλιο σε κάποιο μπλόγκ με παραπομπή στην άποψη του στο δικό του μπλόγκ, τότε αυτό είναι διαφήμιση(!).. Και για το αν είναι διαφήμιση εξαρτάται φυσικά από τα .. «νούμερα» που κάνει το μπλόγκ που σε φιλοξενεί.. Όσο πιο μεγάλα «νούμερα» (εγώ το λέω μπλογκοθέαση), όσο πιο μεγάλη είναι η μπλογκοθέαση λοιπόν και ακόμα καλύτερα, όσες πιο πολλές είναι οι εμφανίσεις που έχει κάνει ο ιδιοκτήτης του στην τηλεόραση, τόσο πιο βαρυσήμαντο είναι το μπλόγκ του και φυσικά και τόσο πιο μεγάλη η ..αξία πού σού δίνει και η ..διαφήμιση που σού κάνει!

Ας ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα. Κατ αρχάς άλλο είναι να διαφημίζεις, προϊόντα, τσίχλες, μπλουζάκια, υπηρεσίες, κλπ και άλλο είναι να «διαφημίζεις» απόψεις, ιδέες, κλπ.. Η «διαφήμιση» απόψεων και ιδεών δεν είναι διαφήμιση αλλά διάδοση και διακίνηση απόψεων και ιδεών! Φυσικά μιλάμε για μια παραπομπή πάντα εντός του θέματος που θίγει το πόστ που σχολιάζεις.. Αν όμως άλλα λέει το πόστ και εσύ παραπέμπεις σε άλλα, τότε πρόκειται απλώς για αγένεια.. Αντί λοιπόν να ξαναγράψεις όλη την άποψη σου ως σχόλιο, παραπέμπεις σε αυτήν στο μπλόγκ σου.. Αυτό λέγεται απλώς διευκόλυνση του διαλόγου μεταξύ των Μπλόγκς (τι το ομορφότερο αλήθεια;).. Γιατί μπορεί μεν να υπάρχει διάλογος μεταξύ των bloggers με τη μορφή comments, εκείνο όμως πού λείπει από την Μπλοκόσφαιρα είναι διάλογος μεταξύ των Μπλόγκς..

Ο χώρος των comments τώρα, δεν αγοράζεται ούτε νοικιάζεται όπως πχ ο τηλεοπτικός χρόνος.. Ούτε κληρονομείται όπως το ..Πασόκ.. Δεν εξαργυρώνεται επί χρήμασι ή με κάποιον άλλο τρόπο.. Oσο ανήκει στον ιδιοκτήτη του μπλογκ, άλλο τόσο ανήκει και σε αυτούς που σχολιάζουν γιατί και αυτοί καταθέτουν τη δική τους σκέψη.. Απόλυτοι ιδιοκτήτες των comments που τις κάνουν ότι θέλουν, σύμφωνα με τους αστικούς νόμους περί ιδιοκτησίας, δεν υπάρχουν!. ΄Απαξ και θέλεις comments, οφείλεις να δώσεις αυτή τη δυνατότητα και με τις συνέπειες της φυσικά.. Αν δεν θέλεις βάλε no comments!

Η διάδοση και ελεύθερη διακίνηση λοιπόν των ιδεών είναι η πεμπτουσία του blogging, αν έχω καταλάβει σωστά.. Θλιβερή εξαίρεση αυτοί πού αντιλαμβάνονται τη μπλοκόσφαιρα με τους όρους των παραδοσιακών μίντια και του μάρκετινγκ (ανταγωνισμός, νούμερα, τηλεθέαση, αυτοπροβολή, εξουσία, κέρδος, κλπ). Μόνο αυτοί χαρακτηρίζουν σχόλια εντός θέματος ως «σπαμ σχόλια» και την παραπομπή στη άποψη ως ..διαφήμιση! Δηλαδή μόνο κάτι καλαμοκαβαλάρηδες της μπλοκόσφαιρας με συμπεριφορά μεγαλομπλοκά που δεν μπορούν να κρύψουν ότι κατά βάθος το όνειρο τους είναι πώς αντί για μπλογκ θα προτιμούσαν εκπομπή στην τηλεόραση! Πως το όνειρο τους είναι να γίνουν «γνωστοί» ανεξαρτήτως τρόπου.. Προς το παρόν η ματαιοδοξία τους βολεύεται και με το Μπλόγκ.. Αύριο, αν τους δοθεί η ευκαιρία, μπορεί να τους δεις και σε κανένα ..ριάλιτι να κάνουν τον ειδικό της μπλοκόσφαιρας! Γιατί η ελεύθερη διάδοση και διακίνηση των ιδεών και απόψεων, η διευκόλυνση του διαλόγου, όχι μόνο είναι η πεμπτουσία της μπλοκόσφαιρας, αλλά και ΔΙΚΑΙΩΜΑ αδέλφια! Αν λοιπόν αυτό το δικαίωμα δεν το βρεις στην μπλοκόσφαιρα, αν δεν σου το δώσει ο συνάδελφος Blogger που ΔΕΝ σε βλέπει ανταγωνιστικά, τότε ποιος θα σού το δώσει; Ο Πρετεντέρης και η Μενεγάκη;

ΥΓ. Και επειδή το blogging οι περισσότεροι ( εκτός χώρου) το χρησιμοποιούν ως μόδα (τηλεοράσεις, θέατρα κλπ) αν δεν γίνει blogger και η ..Άντζελα Δημητρίου να μην με λένε εμένα Σοφιστή..

Advertisements