Είναι γνωστός ο τρόπος που οι εφημερίδες τα «παίρνουν» απ το κράτος και τις διάφορες ΔΕΚΟ, όχι φυσικά για το έργο που επιτελούν και την προσφορά τους στην δημοκρατία και την ενημέρωση του πολίτη.. Το κόλπο είναι απλό και λέγεται κρατική διαφήμιση η οποία, βεβαίως, δεν κατανέμεται αναλόγως την κυκλοφορία των εφημερίδων αλλά με άλλα γνωστά και μη εξαιρετέα κριτήρια..

Σε εφημερίδες πολύ μικρής κυκλοφορίας δίδεται κρατική διαφήμιση πολύ μεγαλύτερη αυτής που δίδεται σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας. Αν προσθέσουμε και την έμμεση ενίσχυση με τη μορφή δήθεν χορηγιών για ειδικές εκδόσεις, συνήθως τριτοκοσμικής ποιότητας, τότε τα συγκριτικά μεγέθη επιβαρύνονται και άλλο.. Φυσικά πρόκειται για το μέγα σκάνδαλο του τύπου το οποίο φυσικά κανείς δεν θεωρεί σκάνδαλο.. Κλασικό παράδειγμα η «Χώρα» του Τράγκα η οποία δεν πλησιάζει σε αναγνωσιμότητα ούτε καν το μπλογκάκι του «Πρέζα TV» και όμως την χρονιά που πέρασε απορρόφησε κρατική διαφήμιση αξίας μεγαλύτερης των 3,4 εκατ. ευρώ..

Σύμφωνα λοιπόν με την Ένωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) οι κρατικές δαπάνες για διαφήμιση στον Τύπο ανήλθαν το 2007 σε 65 εκατ. ευρώ, ποσόν σχεδόν διπλάσιο των 36 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί για τον ίδιο σκοπό το 2004. Οι εφημερίδες free press «Metrorama» και «City Press» το 2007 απορρόφησαν τα μεγαλύτερα έσοδα από την κρατική διαφήμιση με 6,2 και 4,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Ακολουθούν οι εφημερίδες που αγωνίζονται εναντίον της «επάρατης δεξιάς» με το «Πρώτο Θέμα» να «πιάνει» 3,5 εκατ. ευρώ και «Το Βήμα της Κυριακής» με 3,3 εκατ. ευρώ. Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» είναι 5η με 3,07 εκατ. ευρώ και «Τα Νέα» στην 6η θέση με 3,06 εκατ. ευρώ.

Η υπόθεση έχει και την φαιδρή της πλευρά. Ξέρετε ποιός διαμαρτύρεται γι αυτήν την κατάσταση με ερώτηση στη Βουλή; Το ..Πασόκ(!) και δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί..

Όσοι επιθυμούν να δουν και άλλες «ομορφιές» του τρόπου που ο «τύπος» «ελέγχει» την εξουσία ας ανατρέξουν σε παλαιότερη ανάρτηση μου ΕΔΩ.

Advertisements