Έλαβα μια επιστολή διαμαρτυρίας από τον κο Ηλία Μαλανδρή για το διαβόητο πλέον ριάλιτι του Σκάϊ οι «Μεγάλοι Έλληνες» και την τηλεοπτική χρησιμοποίηση του υλικού του χωρίς την άδεια του.  Πριν όμως την αναρτήσω, ένα μικρό σχόλιο.

μεγάλοι ΕλληνεςΔεν πρόκειται να κάτσω να γελοιοποιηθώ, κυρίως απέναντι στον εαυτό μου, επιχειρηματολογώντας αν είναι πιο σημαντικός ο Ευριπίδης ή ο ..Λαζόπουλος(!) Εκείνο όμως που με θλίβει περισσότερο απ όλα είναι ότι σοβαροί καθηγητές όπως ο κος Θάνος Βερέμης νομιμοποιούν «επιστημονικά» αυτό το ριάλιτι που ισοπεδώνει προκλητικά και φασιστικά τα πάντα και προπαντός την ιστορία την οποία υποτίθεται ότι ο κύριος καθηγητής υπηρετεί..  Ζούμε στην εποχή της ασημαντότητας όπως έλεγε και ο Καστοριάδης. Το ασήμαντο και το τίποτα κυριαρχεί παντού. Στην πολιτική, στα μίντια και ιδιαιτέρως στην τηλεόραση, ο νόμος της οποίας είναι αμείλικτος. Αν βάλεις δίπλα στο σημαντικό το ασήμαντο, τότε η εικόνα θα λειτουργήσει όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία. Το πιο γεμάτο θα κατέβει για να ανέβει το άδειο. Με αυτόν τον μηχανισμό η τηλεόραση αποτελεί μία τεράστια βιομηχανία καθημερινής μεταποίησης του ασήμαντου και του τίποτα σε σημαντικό και αντιστρόφως του σημαντικού σε ασήμαντο. Από αυτόν το νόμο της τηλεόρασης δεν γλιτώνετε φυσικά ούτε και σεις κύριε Θάνο Βερέμη και δυστυχώς, κατ επέκταση, ούτε και η παιδεία μας στην οποία είστε πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου της.. Είπαμε ότι μερικά πράγματα δεν βγαίνουν ούτε στο σφυρί, ούτε στην ψηφοφορία!

Ιδού τώρα η επιστολή του κου Μαλανδρή.

«Αγαπητέ Σοφιστή,
διάβασα με προσοχή τις απόψεις σου για την εκπομπή του καναλιού, που αφορά τους Μεγάλους Έλληνες, για να αναδειχθεί, άκουσον άκουσον ο μεγαλύτερος Έλληνας. λες και θα μπορούσε να τίθεται αυτό το ερώτημα ιδίως σε αυτή τη χώρα που «έβγαλε» Όμηρους και Μακρυγιάννηδες, Φεραίους και Αισχύλους. Από περιέργεια είδα την εκπομπή. Οχι δεν με ενόχλησε η επιλογή της Αλίκης, αν και εγώ που υπήρξα φίλος και πολλές φορές ευννοημένος από την ίδια δεν θα την ψήφιζα, την καταλαβαίνω. Λειτούργησε σαν βάλσαμο σε μια χώρα που έβγαινε από ένα εμφύλιο σπαραγμό. Κάτι πρόσφερε κι αυτή. Πιο πριν η Βέμπο (που δεν την είδα στην λίστα) για να μιλήσω μόνο για τους καλλιτέχνες (η Κοτοπούλη, η Κυβέλη, ο Βεάκης, ο Μινωτής, η Συνοδινού;) Αντί για αυτά τα ονόματα είδα κι εγώ με φρίκη τον Λάκη Λαζόπουλο να φιγουράρει πιο πάνω από τον Ευριπίδη και το χειρότερο να το αποδέχεται. Πως μπόρεσε να πέσει σε τέτοια παγίδα αυτος που είναι έξυπνος; Αυτό όμως που με εξόργισε περισσότερο είναι που είδα ξαφνικά υλικό από δικές μου εκπομπές να γεμίζει κυριολεκτικά την εκπομπή δίχως καθόλου να ερωτηθώ αν επιθυμώ να συμμετέχει σε μια τέτοιου είδους ανεπίτρεπτη ψηφοφορία υλικό που αποτελεί καθαρά πνευματική μου ιδιοκτησία, όπως η συνέντευξη με τον Δημήτρη Χορν, σκηνές από παραστάσεις στην Επίδαυρο και ούτω καθ’ εξής. Το κανάλι αυτό, αγόρασε τον παλαιό 7X, αλλά οι εκπομπές αυτές δεν ήταν και δεν αποτελούσαν κτήμα του καναλιού, απλώς βρίσκονταν εκεί όταν αγοράστηκε το κανάλι και ενώ πολλές φορές έχω ζητήσει να μου επιστραφούν, (οι κασέτες ακριβώς για να μην χρησιμοποιούνται όπου νά’ ναι) αυτοί οι κύριοι με αγνοούν. Φυσικά η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης αν και αμφιβάλλω πολύ αν θα τολμήσει κάποιος να τα βάλει μαζί τους. Αυτό που σαφώς με ικανοποιεί είναι πως ότι κι αν κάνει αυτό το κανάλι , με την σοβαροφάνεια δεν έχει καταφέρει να πείσει το κοινό πως είναι στ’ αλήθεια σοβαρό, και σήμερα όσοι κάθησαν να δουν αυτό το φιάσκο γελάνε, όχι με την κατάντια του Ελληνα αλλά με αυτούς που τον κατάντησαν έτσι αν είναι αληθινή η ψηφοφορία (θέλω να πιστεύω πως δεν είναι, αλλιώς αλιμονό μας). Ο κόσμος με τα νούμερα της όποιας εταιρίας που μετράει απόδειξε πως δεν ξέχασε πως αυτό είναι το κανάλι που ξεκίνησε τα ριάλιτι και τις ειδήσεις που μόνο ειδήσεις δεν είναι. Η κολυμβήθρα στην οποία θέλησε να μπει για να εξαγνιστεί το γελοίον υβρίδιο δυστυχώς αποδείχτηκε άπατη και το κατρακύλημα δεν έχει τέλος. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας».

Ηλίας Μαλανδρής

Όσοι θέλετε να εντρυφήσετε στο θέμα ρίξτε και μια ματιά ΕΔΩ

Advertisements