Το πιο πετυχημένο υποκατάστατο του έρωτα και του σεξ κυριαρχεί πλέον και στις ανθρώπινες σχέσεις σε τέτοιο βαθμό ώστε να έχει αλλοιωθεί ακόμα και αυτή η ίδια η ανθρώπινη φύση..

sexΘυμάμαι το «όργιο ανεκτικότητας» μια εξαιρετική θεατρική παράσταση που είδα πριν ένα μήνα περίπου όπου ο Φλαμανδός σκηνοθέτης Γιαν Φαμπρ έδειχνε καθαρά την αλλοίωση της ανθρώπινης φύσης βάζοντας αφηνιασμένες καταναλώτριες να γεννούν εμπορεύματα σε καρότσια του σούπερ μάρκετ, να συνευρίσκονται ερωτικά με πανάκριβους καναπέδες, καθώς και προπονητές με καραμπίνες στα χέρια να εξωθούν αθλητές σε αλλεπάλληλες εκσπερματίσεις..

Ένας υποκατάστατος καθημερινός και ασταμάτητος οργασμός, όχι μόνο χωρίς έρωτα, αλλά ούτε καν χωρίς σεξ.. Το «Yes we can» (Ναι, μπορούμε) που έλεγε στην καμπάνια του ο Ομπάμα γίνεται ένα καθημερινό «Yes we come» (Ναι, χύνουμε).. Ταυτοχρόνως, ενώ χύνουμε καταναλώνοντας, ζούμε και μέσα σε ένα όργιο ανεκτικότητας.. Γυρνάμε στο σπίτι αποκαμωμένοι και μισοτελειωμένοι από το κυνηγητό της ζωής, το άγχος, την ανίατη ρουτίνα και καθημερινότητα και όλα αυτά που σκοτώνουν το πραγματικό σεξ και τον έρωτα και ξαπλώνουμε στους καναπέδες μας απέναντι από τις ειδήσεις, τα πρωϊνάδικα, μεσημβρινάδικα και βάλε, για να καταναλώσουμε ανεξέλεγκτα και σε τεράστιες ποσότητες ό,τι μας πουν και ό,τι μας σερβίρουν.. Από πολέμους, φρίκη και βαρβαρότητες, έως φαιδρότητες και ατέλειωτες σάχλες.. Από την υποκρισία πολιτικών και «δημοσιογράφων» και το ασήμαντο των σταρ παρουσιαστών, έως και το εντυπωσιακό «τίποτα» των λεηλατημένων ψώνιων.. Το τραγικό είναι ότι όλα αυτά τα καταναλώνουμε όχι απλώς συγκαταβατικά και ανεκτικά, αλλά και απολαυστικά και ενίοτε οργασμικά.. Το κενό στην ψυχή μας γέμισε με σκάνδαλα και διαφθορά, με γλουτούς και κοιλιακούς.. Πού να χωρέσει το πραγματικό σεξ και τον έρωτα;

Εν τω μεταξύ η κρίση πίνει καφέ στο σαλόνι μας. Οι πολιτικές και οικονομικές εξουσίες μας λένε ότι για να ξεπεράσουμε αυτήν την κρίση πρέπει να αγοράσουμε και να καταναλώσουμε ακόμα περισσότερα.. -Καταναλώστε για να σωθούμε! Ακούγεται από παντού η κραυγή αγωνίας της αγοράς και των εντεταλμένων της.. Και εδώ που τα λέμε μεταξύ μας και για να το διασκεδάσουμε και λίγο (καλοκαιράκι είναι..) η οικονομική κρίση βοήθησε στην αύξηση της πραγματικής σεξουαλικής επιθυμίας, αλλά μόνο σε ορισμένες περιοχές.. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις πλούσιες περιοχές των βορείων προαστίων της Αθήνας, όπου οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται ασυστόλως με αγαθά, το σεξ μειώθηκε κατακόρυφα διότι οι καταναλωτές εκσπερμάτιζαν ψωνίζοντας.. Όμως στα δυτικά, πτωχά πλην τίμια προάστια, όπου η κατανάλωση περιορίστηκε στο ελάχιστο λόγω της οικονομικής ανέχειας, οι καταναλωτές επιδόθηκαν μετά μανίας στο σεξ μη έχοντας κάτι καλύτερο να καταναλώσουν.. Δεν ήταν τυχαίες, άλλωστε, οι επισκέψεις γνωστών άπληστων κοσμικών κυριών σε Κοκκινιά και Κερατσίνι..

Ο καταναλωτισμός, από τότε που ανακαλύφθηκε (στη δεκαετία του 1920-30) αποτελεί το αποτελεσματικότερο μέσον, τόσο για κέρδος όσο και για κοινωνικό έλεγχο γιατί όπως έλεγε και ο Μαρκούζε μας μετατρέπει με τη θέληση μας σε «μονοδιάστατους» ανθρώπους και υποτελείς της αγοράς και των εκφραστών της. Το «προϊόν» γίνεται η θέληση, η επιθυμία και το όνειρο μας.. Σήμερα, όταν η τηλεόραση και τα περιοδικά μας συμβουλεύουν πώς να πετύχουμε ασταμάτητους οργασμούς, στην πραγματικότητα δεν μιλούν για πραγματικό σεξ, αλλά μας προτρέπουν σε έναν οργασμικό καταναλωτισμό για να επιτύχουν ασταμάτητες αγορές.. Έχουμε πλέον περάσει για τα καλά στην εποχή του οργασμικού καταναλωτισμού ο οποίος έχει υποκαταστήσει ακόμα και αυτό το πραγματικό σεξ και τον έρωτα και έχει αλλοιώσει την ανθρώπινη φύση. Σήμερα οι ήρωες δεν γεννούν πια παιδιά, αλλά καταναλωτικά προϊόντα..

ΥΓ. Η καλοκαιρινή προσφορά μας με ..εκπαιδευτικά θέματα σχετικά με το σεξ και τον έρωτα συνεχίζεται και στις επόμενες αναρτήσεις..

Advertisements