Αγριεύω πραγματικά παρακολουθώντας τα σχόλια της ΜΕΓΚΑλης προπαγάνδας για το πανεπιστημιακό άσυλο. Τί γελοίοι που είναι αυτοί οι αστέρες της καθεστωτικής «ενημέρωσης» όταν από τη μια υποστηρίζουν την κατάργηση του ασύλου και από την άλλη την προστασία του από τους ..μετανάστες.. Αναρωτιούνται ειρωνικά οι εξειδικευμένοι αυτοί εξαπατητές της κοινής γνώμης, αν οι ιδέες που προστατεύει το πανεπιστημιακό άσυλο είναι οι ..μετανάστες, υπονοώντας ότι οι ιδέες αυτές πρέπει να είναι αυστηρώς διδακτικές και επιστημονικές και να περιορίζονται στο ..τετράγωνο της υποτεινούσης των καθέτων πλευρών.. Εν ολίγοις δηλαδή, τα πανεπιστήμια να παράγουν ηλιθίους και ανθρώπινα εξαρτήματα της αγοράς..
Προφανώς ένα άσυλο τέτοιων ιδεών δεν έχει κανένα απολύτως νόημα και δεν είχε ποτέ. Η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, που οφείλει να προασπίζει κάθε πανεπιστημιακή κοινότητα, από την εποχή της ίδρυσης των πρώτων πανεπιστημίων στην Ευρώπη τον μεσαίωνα, δεν σημαίνει την διαφύλαξη των ιδεών των προπαγανδιστών του ΜΕΓΚΑ και της υπόλοιπης μεγαλοδημοσιογραφίας. Τα πανεπιστήμια δεν είναι απονευρωμένα διδασκαλεία έξω και πέρα από την κοινωνία. Άσυλο ελεύθερης έκφρασης των ιδεών σημαίνει πρωτίστως την διαφύλαξη της ελευθερίας των πολιτικών και κοινωνικών ιδεών, των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας γιατί μόνο έτσι η διδασκαλία και η επιστημονική έρευνα μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα για την αναζήτηση της αλήθειας σε κάθε τομέα της ζωής.. Αυτό που εμπόδιζε την γη του Γαλιλαίου να ..γυρίζει δεν ήταν η αλήθεια αλλά οι ιδέες της μεσαιωνικής εξουσίας..
Όμως σήμερα χρειάζεται το πανεπιστημιακό άσυλο; Στη χώρα μας το άσυλο χρειάστηκε για να προστατέψει την ελευθερία της έκφρασης τουλάχιστον μέσα στον πανεπιστημιακό χώρο, σε μια εποχή που η κοινωνία ήταν καταπλακωμένη από τις ερπύστριες και όλα ήταν σιωπηρά σε κάθε δρόμο, πλατεία και καφενείο.. Η αλήθεια είναι ότι την κοινωνία μας πλέον δεν την καταπλακώνουν οι ερπύστριες.. Οι ιδέες κυκλοφορούν ελεύθερα, οποιοσδήποτε μπορεί να πει ότι θέλει δυνατά στους δρόμους, στις πλατείες και στα καφενεία.. Αντιθέτως παρεμποδίζονται και διώκονται εκεί που υποτίθεται πως προστατεύονται, δηλαδή μέσα στα πανεπιστήμια, κυρίως από δύο δυνάμεις. Από κομματικές εξουσίες και μερικές δυναμικές μειοψηφίες που έχουν καταλύσει κάθε έννοια δημοκρατίας και ελευθερίας και τρομοκρατούν στην κυριολεξία κάθε αντίθετη από αυτούς φωνή, και τις δυνάμεις της ασύδοτης αγοράς που επιδιώκουν να κόβουν και να ράβουν την έρευνα και την αλήθεια σύμφωνα με το τι «πουλάει» και δεν «πουλάει»..
Βεβαίως οι κομματικές εξουσίες που ελέγχουν τα πανεπιστήμια έχουν συρρικνώσει πονηρά την έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου στο περιπτωσιακό γεγονός, αν θα μπουν ή δεν θα μπουν οι μπάτσοι μέσα σε έναν πανεπιστημιακό χώρο. Πέρα από τον όντως βαρύ συμβολισμό που φέρει ένα τέτοιο γεγονός, αλήθεια, πιστεύει κανείς στα σοβαρά ότι αν μπουν οι μπάτσοι σε ένα πανεπιστήμιο για να αποτρέψουν μια εγκληματική ενέργεια όπως είναι το καθήκον τους, αυτό θα περιορίσει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών; Αυτό ούτε και ο πιο ανεγκέφαλος κουκουλοφόρος δεν το πιστεύει. Απλώς οι κομματικές εξουσίες βολεύονται από μια τέτοια ποσοτική και συρρικνωμένη ερμηνεία του ασύλου για να αλωνίζουν και να ελέγχουν αυτές την διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια.. Αυτή είναι η άλλη πλευρά της αλήθειας..
Σήμερα ζούμε σε μια ιδιότυπη δικτατορία της παγκοσμιοποιημένης αγοράς.. Ο πάλαι ποτέ κραταιός Ευρωπαϊκός Πολιτισμός έχει κατακάτσει στον πάτο της παρακμής του. Βιώνουμε καθημερινά στο πετσί μας το γεγονός ότι μια φούχτα διεθνών αλητών-τοκογλύφων έχουν καταλύσει δημοκρατίες και εθνικές ανεξαρτησίες και αποφασίζουν αυτοί για τις τύχες ολόκληρων κρατών και λαών.. Η ελευθερία και δημοκρατία έχουν υποβαθμιστεί επικίνδυνα κάτω από τις επιταγές της αγοράς που επιβάλει τις εμπορικές αξίες της, με κάθε τρόπο, σε βάρος όλων των άλλων αξιών και ιδεών.. Η ανθρώπινη υπόσταση έχει υποβαθμιστεί και αποτιμάται με αριθμούς σε λογιστικές σελίδες.. Η κυρίαρχη «ενημέρωση» είναι απροσχημάτιστα καθεστωτική και η πραγματική ενημέρωση αγωνίζεται στους δρόμους, στα σοκάκια και καλντερίμια του διαδικτύου..
Ναι! Χρειάζεται να καταργηθεί πάραυτα το παλαιό άσυλο της τρομοκρατίας κάθε αντίθετης άποψης και ιδέας και να καθιερωθεί ένα καινούργιο άσυλο πέρα από κόμματα, δυναμικές μειοψηφίες και ασύδοτες αγορές.. Το δίλημμα λοιπόν, ναι ή όχι στο πανεπιστημιακό άσυλο είναι μόνο ψευτοδίλημμα για πονηρούς. Σήμερα τα πανεπιστήμια δεν χρειάζονται άσυλα γιατί έτσι και αλλιώς πρέπει να είναι απολύτως αυτοδιοικούμενα και ανεξάρτητα από κυβερνήσεις, κόμματα και αγορές και αυτό είναι το μόνο που μπορεί να διασφαλίσει πραγματικά την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών και όχι οι φράχτες, τα κάγκελα και τα άσυλα.. Να γίνουν δηλαδή κάτι σαν το σπίτι του καθενός μας όπου η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών δεν εμποδίζεται από τους μπάτσους που εμείς θα καλέσουμε για να συλλάβουν έναν κλέφτη που μπήκε στο σπίτι μας..
Όσο για το καινούργιο άσυλο; Αυτό το έχει δημιουργήσει η ίδια η ζωή κάπου αλλού.. Είναι αυτό που απλώνεται στους δρόμους, στις πλατείες, στα στενά και στα καλντερίμια του διαδικτύου και αυτό πλέον καλούμαστε όλοι μας να προασπίσουμε σαν τα μάτια μας και πάση θυσία..
To the point αγαπητέ μου! Ίσως από τις πιο ουσιώδεις αναλύσεις πάνω στη πολύ συζήτηση που γίνονται για το άσυλο. Κι αν αυτοί οι άνθρωποι τελικά κατέληξαν σε αυτό το παλιό άσυλο, ήταν γιατί δεν έχουν πρόσβαση στις νέες μορφές ασύλου. Περίμενε λίγο και θα ζήσουμε νέα «Πολυτεχνεία» μέσα από τα προσωπικά μας καλντερίμια…
Αν έπιασα καλά το πνεύμα σου, δε διαφωνούμε. Το ζήτημα είναι ότι σήμερα το άσυλο δείχνει το δρόμο για την κατάλυση κι άλλων ελευθεριών.
Πολυ σωστή η τοποθέτηση σου.
Γνώμη μου είναι πως δεν χρειάζεται κανένα άσυλο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα πανεπιστήμια συγκεκριμένα χρειάζονται ένα «άσυλο ελεύθερης διακίνησης ιδεών». Δηλαδή στον έξω κόσμο οι ιδέες αστυνομεύονται; Και αν ζούμε με τον φόβο μιας δημοκρατικής κατάλυσης, ποιος θα εμποδιστεί τότε από το άσυλο;
Το άσυλο υπάρχει για να μας θυμίζει το έλλειμα δημοκρατίας που έχει η κοινωνία μας. Όταν αποκτήσουμε πραγματική δημοκρατία που να αντιπροσωπεύει όλους τους πολίτες και όχι συγκεκριμένες ομάδες και άτομα,τότε είναι σίγουρο ότι θα καταργηθεί εκ των πραγμάτων το άσυλο. Έχουν πλάκα πάντως αυτοί που επιζητούν την αφαίρεση κεκτημένων δημοκρατικών δικαιωμάτων παριστάνοντας τους αγανακτισμένους πολίτες,ενώ στην πραγματικότητα είναι ασυνείδητα αποβλακωμένοι υπερασπιστές του συστήματος. Όταν το μυαλό σου έχει γίνει κουρκούτι από τα διάφορα xFactor και «Πάμε πακέτο» σου φαίνεται πιό λογικό να απαιτείς από το κράτος την κατάλυση του ασύλου ή την απαγόρευση των πορειών διαμαρτυρίας,παρά καμία πολιτική ίσων ευκαιριών και δημοκρατίας. Δυστυχώς έχει γεμίσει ο τόπος αυτόκλητα τσιράκια του συστήματος,παλιά τους λέγανε «βασιλικότερους του βασιλέως» τώρα πως πρέπει να τους «βαφτίσουμε» άραγε;
Εγώ είμαι ένας πολίτης που ζητάει να καταργηθεί το άσυλο. Έχω συνηθίσει να με βρίζουν κάτι παιδάκια που έχουν μάθει να διαφωνούν με τα πάντα και να βλέπουν φαντάσματα παντού, χωρίς να έχουν την στοιχειώδη ικανότητα να δουν πέρα απ’ τη μύτη τους.
Δεν υποστηρίζω καθόλου το σύστημα – το θεωρώ σάπιο και αποτυχημένο. Δεν με θεωρώ αποβλακωμένο από την τηλεόραση. Αλλά το X-Factor έχει φτάσει να μου φαίνεται πιο φυσιολογικό, ακόμη κι απ’ αυτό το «κεκτημένο δημοκρατικό δικαίωμα» του ασύλου.
Τα πράγματα είναι πολύ απλά:
1) Το άσυλο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα στον πλανήτη, συμπεριλαμβανομένων όσων πέρασαν χούντα. Γιατί; Γιατί καμία χούντα δεν πρόκειται να σταθεί στην… απαγόρευση του ασύλου.
2) Το άσυλο δημιουργήθηκε ΜΕΤΑ τη χούντα για να εξομαλύνει την κατάσταση που είχε να αντιμετωπίσει ο Καραμανλής από το ’74 και μετά, όπου ο μισός δημόσιος τομέας ήταν γεμάτος χουντικούς και το παρελθόν στη δεκαετία του ’60 είχε δείξει ότι τα πανεπιστήμια ήταν ο αγαπημένος χώρος των ασφαλιτών. Κοινώς δημιουργήθηκε για να καλύψει ένα σοβαρό μεν, αλλά προσωρινό πρόβλημα μιας μεταβατικής και δύσκολης περιόδου, μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα συναίνεσης. Δεν κατακτήθηκε με κανέναν αγώνα (και μην ακούσω πάλι για το Πολυτεχνείο – το Πολυτεχνείο είχε εντελώς ΑΛΛΟ σκοπό, όχι το άσυλο).
3) Αυτή η ελληνική πατέντα του ασύλου αποτελεί καυτή πατάτα για όλες τις κυβερνήσεις, για τον απλό λόγο του ΑΝ -ω μη γέννητω- γίνει αύριο-μεθαύριο καμιά στραβή, να μην έχει χρεωθεί καμία παράταξη την κατάργηση του ασύλου (που κανέναν ρόλο δεν θα παίξει στην «στραβή», αλλά θα τους μείνει η ρετσινιά από τους γνωστούς χαζομαλάκες που νομίζουν ότι πολεμούν το σύστημα αντιδρώντας στα πάντα).
4) Μια ζωή ακούμε τους άλλους να λένε το γιατί ΔΕΝ πρέπει να καταργηθεί το άσυλο και ότι είναι κεκτημένο και διάφορες άλλες μπαρούφες για την ελεύθερη διακίνηση της σκέψης. Εμάς που ΘΕΛΟΥΜΕ να καταργηθεί, αυτοί οι κατά τα άλλα γιαλαντζί «δημοκράτες» δεν έκατσαν να μας ακούσουν ποτέ. Ας το μάθουν τώρα λοιπόν:
– Το άσυλο εξυπηρετεί μόνο άνομες ενέργειες. Εγώ μπορώ να πάω σε ένα ΑΕΙ, να σφάξω τον διπλανό μου και να φύγω σαν κύριος.
– Επιπρόσθετα, τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ έχουν γίνει ξέφραγο αμπέλι, με εστίες που τις νοικιάζουν, με καταστροφές και κλοπές δημόσιας περιουσίας, με καταλήψεις και άλλα τέτοια όμορφα.
– Καμία διακίνηση ελεύθερης σκέψης (ίσως μόνο η διακίνηση των CD) δεν διαταράσσεται με την κατάργηση του ασύλου. Κι αυτό γιατί πολύ απλά, αν εμποδίζεσαι να σκεφτείς ελεύθερα σε ένα πανεπιστήμιο χωρίς άσυλο, μάλλον συμβαίνει το ίδιο και έξω από το πανεπιστήμιο. Αυτό ονομάζεται κάπως αλλιώς και χρήζει κάποιας συγκεκριμένης ιατρικής ειδικότητας.
Τέλος, εγώ ξέρω ότι τα σχολειά είναι για να μαθαίνουμε γράμματα. Όχι για να φανατιζόμαστε πίσω από μπλε, πράσινες και κόκκινες παρατάξεις, αραχνιάζοντας το μυαλό μας πίσω από αναχρονιστικές ντιρεκτίβες.
Μ’ αυτά και μ’ εκείνα, έχοντας Πρυτανείες να το παίζουν Πόντιοι Πιλάτοι και παρατάξεις να υποκινούν ή να καταλύουν κατά το δοκούν τις άνομες ενέργειες, σαν άλλοι σερίφηδες στην Άγρια Δύση, έχουμε τα χειρότερα πανεπιστήμια.
Θα προτιμούσα να έχω ανθρώπους που να πασχίζουν για την καινοτομία και τη σύνδεση του πανεπιστημίου με την πρωτοπορία και την ανάπτυξη στην παραγωγική μηχανή, παρά στενόμυαλους φιρφιρίκους που θα μου κατσικωθούν στον σβέρκο αύριο σαν συνδικαλιστές, εργατοπατέρες και βουλευτές.
Αλλά δεν φταίτε εσείς. Το ίδιο το πολιτικό σύστημα που σας γέννησε, αυτό και σας θρέφει για να τα λέτε αυτά.
Μετά τιμής και επωνύμως,
Κωνσταντίνος Τζανίδης
Μπράβο,ωραίο το ποιηματάκι που μας απήγγειλες. Τώρα τρέχα σαν καλό παιδάκι να δεις Big Brother (ατυχία,σήμερα δεν έχει xFactor).
Φοβερή επιχειρηματολογία. Τι να κάνουμε, οι ντιρεκτίβες του Περισσού μάλλον δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για ελεύθερη σκέψη.
Πολύ σωστός ο Σοφιστής, που λέει ότι «οι κομματικές εξουσίες βολεύονται από μια τέτοια ποσοτική και συρρικνωμένη ερμηνεία του ασύλου για να αλωνίζουν και να ελέγχουν αυτές την διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια» (όποιος έχει σπουδάσει σε ΑΕΙ/ΤΕΙ, το γνωρίζει πολύ καλά εκ των έσω) και ότι «έτσι κι αλλιώς πρέπει να είναι απολύτως αυτοδιοικούμενα και ανεξάρτητα από κυβερνήσεις, κόμματα και αγορές». Αυτό είναι το λογικό και το δέον, είτε υπάρχει άσυλο είτε όχι.
Πολύ σωστή και η αναλυτική τοποθέτηση του Κωνσταντίνου, που λέει εκτός των άλλων ότι «καμία διακίνηση ελεύθερης σκέψης (ίσως μόνο η διακίνηση των CD) δεν διαταράσσεται με την κατάργηση του ασύλου». Απλώς σε κάποιους αρέσει να το… φαντάζονται.
Μάλλον κάποιος άλλος έχει μάθει νερό το ποιηματάκι του. Και πριν προλάβει να χρησιμοποιήσει και εναντίον μου το συντριπτικό επιχείρημα-καραμέλα, ότι είμαι αποβλακωμένο γρανάζι του συστήματος κτλ. κτλ. (η default απάντηση σε όποιον τολμήσει να έχει διαφορετική γνώμη) να απολογηθώ ο καημένος ότι δεν βλέπω TV, δεν ασχολούμαι με φελλούς του «σταρ σύστεμ», είμαι όντως οργισμένος πολίτης και όχι «δήθεν» και είμαι ενάντια στην υποκρισία εκείνων που δεν βλέπουν ότι το άσυλο, δεκάδες χρόνια μετά από την θεσμοθέτησή του, αποτελεί προσβολή για ένα δημοκρατικό πολίτευμα (έστω και ατελές). Α, και πριν προλάβει να μου κολλήσει κι άλλο ταμπελάκι, δεν είμαι fan του δικομματισμού, του καπιταλισμού και όλα τα εις -ισμός που επιβάλλεται να καούν στο πυρ το εξώτερον.
Κλείνοντας, είναι προφανές με βάση τη θέση του, πως ΟΛΑ τα υπόλοιπα κράτη του κόσμου έχουν δημοκρατία, εκτός από εμάς. Γαμώτο, πάλι τελευταίοι. Γι’ αυτό και δεν χρειάζονται το άσυλο στα Πανεπιστήμιά τους. Ε, βέβαια, ήταν προφανές. Πώς δεν το σκέφτηκα…
Καληνύχτα σας.
Αλλος ένας απολιτίκ που θέλει να κάνει και πολιτική συζήτηση. Ρε ασχοληθείτε με τα πρωινάδικα και τα μεσημεριανάδικα και μη ζορίζετε το μυαλουδάκι σας με -ισμούς και θεωρίες. Αλλά έτσι είναι,όταν σου κόβουνε δυό μισθούς,σε κρατάνε στη δουλειά κανά δωδεκάωρο με την απειλή της απόλυσης (όταν έχεις δουλειά),όταν σε πληρώνουν τρεις κι εξήντα,όταν σε δέρνει και η γυναίκα σου (αν έχεις γυναίκα),κάπως πρέπει να αντιδράσεις. Όμως επειδή είσαι κότα «λυράτη» και δεν έχεις τα καρύδια να απευθυνθείς εκεί που πρέπει,κατευθύνεις την γελοία αντίδραση σου (πάντα στα λόγια γιατί από πράξη μηδέν) σε άσχετα πράγματα. Μας φταίει το άσυλο,αλλά όχι ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Φιλαράκο ο μόνος «πολιτικός» που έχει μπει φυλακή στο Ελλαδιστάν είναι ο Παπαδόπουλος και έχουμε τον κάθε καραγκιόζη κρυφοφασιστάκο να μας πρήζει για την τιμιότητά του και ότι στη χούντα όλα ήταν μέλι γάλα. Για να μη νιώθει το δημοκρατικό σου πολίτευμα ατελές,καλά θα κάνει να προσπαθήσει να γίνει πραγματικά δημοκρατικό. Και γι’αυτό δεν φταίει ούτε το άσυλο,ούτε οι αριστεροί,ούτε οι μετανάστες,αλλά η πλειοψηφία των πολιτών της πλάκας που μας έχουν πάρει πρέφα οι πολιτικοί και μας συμπεριφέρονται σαν ιθαγενείς Μάο Μάο. Το να παίζουμε τους μοναχικούς καβαλάρηδες τύπου Λούκι Λουκ είναι ότι πρέπει για την εξουσία,γιατί έχει και τη βούληση και τη δυνατότητα να μας συντρίψει σε ατομικό επίπεδο. Στη συλλογικότητα είναι που τα βρίσκει σκούρα και τότε ακολουθεί τακτικές διαίρει και βασίλευε. Εν κατακλείδι δεν χρειάζεται να έρθει το κράτος και να απαντήσει στον ΑΓΙΑΝΝΗ και στον κάθε ΑΓΙΑΝΝΗ αφού πάντα θα υπάρχει ένας Konstantinos Tzanidis και ένας Δημήτρης να κάνoυν τη βρώμικη δουλειά και μάλιστα τζάμπα με την ψευδαίσθηση μάλιστα της ελεύθερης βούλησης.
Να τη χαίρεσαι τη δημοκρατία σου, ρε ΑΓΙΑΝΝΗ.
Που όποιος βρεθεί να έχει διαφορετική γνώμη απ’ τη δική σου, κατηγοριοποιείται αυτομάτως ως βλάκας που θρέφεται με τα σκουπίδια της TV, που δεν αντιστέκεται σε τίποτα, που παίζει τα κυβερνητικά παιχνίδια, που γουστάρει τον δικομματισμό, που είναι τόσο βλάκας για να ασχοληθείς μαζί του.
Κάτι τέτοιοι σαν κι εσένα μας έχουν φέρει σαν χώρα εκεί που είμαστε.
Μάθε λοιπόν ότι ούτε τον δικομματισμό γουστάρω, αλλά ούτε και τον φασισμό της αριστεράς που ό,τι λέει δογματικά είναι αυτομάτως και σωστό (γι’ αυτό και 100 χρόνια δεν βγάζουν άκρη μεταξύ τους).
Μάθε ότι περιμένω πως και πως να μπει πολιτικός στη φυλακή και πως σιχαίνομαι τη δικτατορία των προέδρων της Βουλής που ο ένας είναι πάντα χειρότερος από τον άλλον.
Μάθε πως υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις από το άσπρο και το μαύρο, και πως το δικαίωμά μας να υπερασπιζόμαστε μία θέση δεν μας κατατάσσει αυτομάτως σε κυβερνητικά παπαγαλάκια. Ok, δικαίωμα κάποιων να το κάνουν αυτό, αλλά μακριά από μένα – εξ’ ου και γράφω επώνυμα.
Τέλος, θα σου θυμίσω τις αντιδράσεις των βρετανών πιτσιρικάδων όταν τους τριπλασίασαν πριν ένα μήνα τα δίδακτρα τρεις φορές. Ούτε άσυλο είχαν, ούτε τίποτα. Μια χαρά διαδήλωσαν τα παιδιά ειρηνικά και μια χαρά παίχτηκαν οι διαδηλώσεις αυτές σε όλο τον κόσμο.
Με τις καραμέλες περί ασύλου, που σερβίρουν απλόχερα και οι Λαζόπουλοι απ’ ότι είδα απόψε, μόνο άλλα πράγματα μπορώ να σκεφτώ ότι εξυπηρετούνται.
End of story από μένα, γιατί το παρακουράσαμε κιόλας.